dilluns, 12 d’abril del 2010

EL MATAGALLS AMB ESQUÍS

Dijous, 11 març 2010

Tres dies després de la gran nevada i quan hi ha gent que encara no té llum a casa....ni a la fàbrica, decideixo anar a fer el Matagalls des del Coll Formic. 

  Al cap d'enlairar-me una mica i un cop deixat l'inici del camí, on hi ha moltes traces d'infanteria i fins i tot de raquetes, em calço els esquís. Començo la pujada pel canto oest del llom que s'enfila cap el Turó d'en Bessa.
Fa molt de temps, que en un altre ocasió amb una nevada generalitzada, també vaig venir a fer aquesta sortida. Aquella vegada, però, vaig decantar-me cap a l'altre costat, direcció Sant Andreu de la Castanya.
Quan arribo al Pla de la Barraca puc veure que la pujada cap al Turó Gros està ben pelada. Quin greu!!! L'altre vegada vaig fer una baixada molt bona en aquesta pala.

 Prenc la decisió d'anar cap a l'esquerra, per anar a buscar el fondal del Torrent de Rentadors. Quan arribo a la llera del torrent, ja trobo traces d'algun altre que a fet aquest recorregut.


Enfilo pel torrent fins que em poso en el pendent de l'esquerra. Arribo dalt la carena que em portarà dalt la creu que corona el cim.


El Turó de l'Home i les canals de les Agudes tenen un aire hivernal que fa goig.

De tornada faig uns quants girs direcció sud, perdent just l'alçada per retornar al coll dels Llops i així baixar altre vegada cap el torrent. És on hi ha més neu. Cal anar endevinant on hi ha la neu més compactada, doncs hi ha força crosta. Definitivament torno a entrar dins el bosc.

Poso pells per enfilar cap amunt, al pla de la Barraca. Carena, flanqueig i baixar, treballant'ho molt....i cap a casa a dinar. Per cert, crec que em vaig deixar les pells i uns guants al sostre d'un cotxe que tenia al costat. Si alguna persona en sap alguna cosa, ja ho sabeu.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada